Suurten sävelten syksyn liput myyntiin maanantaina – Kausi alkaa kahden konsertin mallilla

Tampere Filharmonia aloittaa syyskauden kahden konsertin mallilla.Tampere Filharmonian syksyn ohjelmisto 2021 on suunniteltu niin, että orkesteri voi tarvittaessa siirtyä vaihtoehtoisiin konserttiohjelmiin ja -aikoihin, mikäli koronavirustilanne sitä vaatii. Konsertit soitetaan vaihtoehtoisilla konserttiohjelmilla ja -ajoilla ainakin 24.9.2021 saakka. Kahden konsertin malli koskee tällä hetkellä seuraavia konsertteja:

• To 2.9.2021 klo 18 ja 20 Titaani. Kapellimestari Hannu Lintu, kontra-altto Gerhild Romberger.
  • Pe 10.9.2021 klo 18 ja 20 Entr’acte. Kapellimestari Joshua Weilerstein, pianisti Dmitry Masleev, trumpetisti Alessandro Chiavetta.
  • Pe 17.9.2021 klo 18 ja 20 Kaukana ja lähellä. Viulisti-kapellimestari Malin Broman.
  • Pe 24.9.2021 klo 18 ja 20 Syytetty. Kapellimestari Sakari Oramo, sopraano Anu Komsi.

Jos syksyllä 2021 koronavirustilanne sallii täysipainoisen konsertoinnin

• Konsertit soitetaan kello 19, ja niissä on pääsääntöisesti väliaika.
  • Koko yleisö tulee samaan konserttiin.
  • Konserteissa esitetään ensisijainen, pidempi konserttiohjelma (listauksessa ensimmäisenä).

Jos syksyllä 2021 on voimassa yleisörajoituksia

• Konserteissa siirrytään kahden konsertin malliin, konsertit klo 18 ja klo 20.
  • Yleisö jaetaan kahteen konserttiin ja salissa on numeroimattomat paikat. Asiakas tulee konserttiin vaihtoehtoisena ajankohtana, joka lukee lipussa.
  • Konsertit kestävät noin tunnin eikä niissä ole väliaikaa. Teokset tutuiksi -tilaisuuksia ja Lapsiparkkeja ei järjestetä.
  • Koko kauden kausikortin hankkineet ohjataan pääsääntöisesti klo 20 alkavaan konserttiin ja puolen vuoden kausikortin hankkineet klo 18 alkavaan konserttiin.
  • Yksittäislipun ostaneet, joiden paikka on vasemmalla puolella salia, ohjautuvat automaattisesti klo 18 alkavaan ja oikean puolen paikan ostaneet klo 20 alkavaan konserttiin.

Yksittäislipunmyynti ja Kvartetto-sarjalippujen myynti syksyn 2021 kausikorttikonsertteihin alkoi maanantaina 16.8.2021 Tampere-talon lipunmyynnissä, kulttuurimyymälä Aplodissa sekä Lippu.fi-verkkokaupassa ja -toimipisteissä ympäri maan.

Lippuja myydään ensivaiheessa koronavirustilanteesta ja kokoontumisrajoituksista johtuen rajoitettu määrä. Myytävien lippujen määrää pyritään lisäämään lähempänä konserttia terveysviranomaisten antamien ohjeiden puitteissa. Aiemmalta konserttikaudelta siirtyneisiin, Santtu-Matias Rouvalin johtamiin 8.–9.10.2021 Verdi: Requiem -konsertteihin ei valitettavasti tule tässä kohtaa myyntiin lisää lippuja. Asiasta tiedotetaan lisää mahdollisimman pian.

Kausikorttimyynti syksylle 2021 päättyi tiistaina 10. elokuuta, kun myyntiin asetettu rajoitettu kausikorttikiintiö myytiin loppuun. Kausikorttimyynti kevään 2022 konsertteihin alkaa marraskuussa 2021.

Katso Puistokonsertti Yle Areenassa

Tampere Filharmonian perinteinen Puistokonsertti järjestettiin lauantaina 7.8. pitkästä aikaa Tampereen Sorsapuistossa. Santtu-Matias Rouvalin johtaman konsertin tähtinä nähtiin Maria Ylipää ja Kummeli-komediaryhmä. Konsertin ohjelmassa kuultiin mm. Aarre Merikannon, Pjotr Tšaikovskin, Astor Piazzollan, Jean Sibeliuksen ja John Williamsin sävellyksiä.

Yle televisioi konsertin Yle Teemalla. Konsertin voit katsoa myös jälkikäteen Yle Areenassa.

Konsertin tuottivat yhteistyössä Tampere Filharmonia, Tampere-talo ja Tampereen Sähkölaitos.

Katso Puistokonsertti Yle Areenassa

Liikkeellä-kiertue käynnissä Pirkanmaalla

Tampere Filharmonia liikkeellä -kiertue järjestetään jälleen 19.–27. elokuuta 2021. Suosittu ilmaiskonserttien sarja keräsi viime kesänä tuhatmäärin yleisöä kirkkoihin, museoihin, seurantaloihin ja puistoihin orkesterin kotimaakunnassa.

Yhteensä 10 konsertin mittainen kiertue suuntaa tänä vuonna Tampereen lisäksi Kangasalle, Orivedelle, Ikaalisiin, Nokialle, Hämeenkyröön, Virroille, Juupajoelle ja Parkanoon. Esiintymispaikkoja on valittu yleisön esittämien toiveiden ja vinkkien perusteella. Kiertueelle valituista kunnista suurin osa on sellaisia, joihin orkesteri ei kesällä 2020 ennättänyt.

Kiertueella esiintyy eri kokoisia Tampere Filharmonian jousi- ja puhallinkokoonpanoja. Konserttien ohjelmistossa on niin klassisen musiikin helmiä kuin kevyempääkin musiikkia.

Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy. Kiertueen järjestävät yhteistyössä Tampere Filharmonia, Pirkanmaan Jätehuolto Oy sekä konserttipaikat.